|
|
ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Ciężarówki i nie tylko...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:12, 26 Maj 2007 Temat postu: Czas pracy kierowcow |
|
|
jak to jest z czasem pracy kierowcow? Wiem ze jak jedzie jeden to moze jechac 4,5 h, pozniej 45 min. przerwy i znowu 4,5 h i 9 h pauzy. Ktos mi juz to tlumaczyl, moze troche mi sie pomylilo.
No a jak jest z czasem pracy dwoch kierowcow, jak jada we dwojke? Chyba kolega Sosna mi to tlumaczyl, ze pierw jedzie jeden, pozniej drugi i pozniej musi byc 8 h pauzy tak? Jaki jest limit pracy dwoch kierowcow jesli jada razem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TomekR33
To juz porządny klubowicz
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: Sob 12:45, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
W podwójnej obsadzie czas prowadzenia kierowców jest taki sam jak przy pojedynczej obsadzie, tzn. pierwszy kierowca 4.5 h potem drugi 4.5 i tak dalej. Tak samo obaj mogą jechać po 10 h na dzień 2 razy w tygodniu, czyli 20 h na dzień. Potem musi być 9 godzin nieprzerwanej pauzy. Podwójna obsada ma dobę 30 godzinną. nie ma potrzeby robienia krótkich przerw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johnydriver
grupa PT
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań - Leszno
|
Wysłany: Nie 15:37, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
W ciagu 30 godzinnego cyklu załoga musi zrobić 9 godzin pauzy, czyli najprosciej ujmując po 21 godzinach pracy trzeba zrobić pauze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MarkoS
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: jestes?
|
Wysłany: Nie 23:24, 15 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
1. Jazda dzienna 9 godzin (2 razy w tygodniu możesz zrobić 10 gpdz.)
2. Jazda ciągła (bez przerwy) maksymalnie 4 godz. 30 min.
3. Przerwa:
- minimum 45 minut po 4 godz. 30 min. lub
- przerwa dzielona w częsciach po minimum 15 min. w trakcie 4 godz. 30 min.
np: 15+15+15 lub 15+30 lub inna kombinacja. lecz część przerwy musi
wynosić zawsze conajmniej 15 minut.
Rada praktyczna: na każde 5 godzin i 15 minut zapisu na tarczce tachografu
musi być zawsze minimum 45 przerwy.
4. Odpoczynek:
- 11 godzin (norma podstawowa)
- 9 godzin (skrócenie o 2 godz.) można zrobić 3 razy w tygodniu, lecz ten
skrócony odpoczynek należy wyrównać w najbliższym tygodniu
- odpoczynek dzielony (12 godzinny) w kombinacji:
8+4 lub 8+2+2 lub 8+3+1 lub inna kombinacja z czego:
- jedna część musi mieć zawsze 8 godz. a pozostałe (nie więcej niż 2 części)
muszą mieć razem conajmniej 4 godz. tak aby było razem 12 godz. Kolejność
tych części jest dowolna. Z reguły "8" roki się jako ostatnią a te mniejsze
w trakcie dnia (odpoczynek to minimum 1 godz.)
5. W tygodniu można prowadzić pojazd przez maksymalnie 6 okresów jazdy
dziennej lub przez maksymalnie 6 dni. Czym to się różni:
- okres jazdy dziennej jest to okres pomiędzy dwoma prawidłowyni
odpoczynkami
- dzień (24 godzinna doba)
Przykład: kierowca zaczyna jazde o godz. 6.00. Prowadzi pojazd przez 4 godz.
następnie robi przerwe 50 minut (jest godz. 10.50), i prowadzi przez następne
4 godz. (jest godz. 14.50), dojechał do celu. Wykonuje 11 godzinny
odpoczynek (jest godz. 1.50). Wykonał prawidłowy odpoczynek i może zacząć
nowy okre jazdy dziennej.
Doba dla kierowcy zaczyna się momentu rozpoczęcia jazdy - czyli w powyższym
przypadku od godz. 6.00.
Przekładając to na język bardziej normalny, od momentu jazdy - w 24 godz. należy wykonać jazdę przepisową (nie przekroczyć norm) i w tych 24 godzinach musi się zmieścić wymagany odpoczynek. Jeżeli zrobimy to wcześniej to możemy zacząc jechać na "nowo"
6. Czas jazdy w dwóch tygodniach 90 godzin (jeżeli w pierwszym tygodniu będzie
kierowca prowadził pojazd maksymalnie czyli 2x10 godz, + 4x9 godz. co daje
56 godzin to w następnym do 90 czyli 34 godz.
7. Odpoczynek tygodniowy najpóźniej po sześciu okresach jazdy dziennej (jeżeli
wykożystał czas wskazany powyżej) lub najpóżniej po sześciu dniach (dobach)
nawet jeżeli prowadził mniej godzin.
wymiar odpoczynku tygodniowego:
- 45 godzin
- 36 godzin (skrócenie z oddaniem najpóźniej w trzecim nastepnym tygopdniu)
Obydwa te odpoczynki w miejscu zamieszkania lub miejscu postoju pojazdu
- 24 godziny (w trasie - wyrównanie jak wyżej)
Dla załogi dwuosobowej doba wynosi 30 godzin a odpoczynek obydwu kierowców jednocześnie conajmniej 8 godzin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johnydriver
grupa PT
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań - Leszno
|
Wysłany: Pon 10:41, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
KOLEGO JESTEŚ BARDZO NIE W TEMACIE BO PRZEPISY SIE ZMIENIŁY 11 KWIETNIA CZEGO NIE MOŻNA BYŁO NIE ZAUWAŻYĆ
MarkoS napisał: |
3. Przerwa:
- minimum 45 minut po 4 godz. 30 min. lub
- przerwa dzielona w częsciach po minimum 15 min. w trakcie 4 godz. 30 min.
np: 15+15+15 lub 15+30 lub inna kombinacja. lecz część przerwy musi
wynosić zawsze conajmniej 15 minut.
Rada praktyczna: na każde 5 godzin i 15 minut zapisu na tarczce tachografu
musi być zawsze minimum 45 przerwy. |
Przerwa powia trwać min 45 minut może być podzielona na dwie przerwy pierwsza min. 15 minut a druga min 30 minut.
MarkoS napisał: |
4. Odpoczynek:
- 11 godzin (norma podstawowa)
- 9 godzin (skrócenie o 2 godz.) można zrobić 3 razy w tygodniu, lecz ten
skrócony odpoczynek należy wyrównać w najbliższym tygodniu
- odpoczynek dzielony (12 godzinny) w kombinacji:
8+4 lub 8+2+2 lub 8+3+1 lub inna kombinacja z czego:
- jedna część musi mieć zawsze 8 godz. a pozostałe (nie więcej niż 2 części)
muszą mieć razem conajmniej 4 godz. tak aby było razem 12 godz. Kolejność
tych części jest dowolna. Z reguły "8" roki się jako ostatnią a te mniejsze
w trakcie dnia (odpoczynek to minimum 1 godz.) |
Odpoczynek można podzielić na DWIE części. Pierwsza min. 3 godz druga część minimum 9 godzin.
MarkoS napisał: |
7. Odpoczynek tygodniowy najpóźniej po sześciu okresach jazdy dziennej (jeżeli
wykożystał czas wskazany powyżej) lub najpóżniej po sześciu dniach (dobach)
nawet jeżeli prowadził mniej godzin.
wymiar odpoczynku tygodniowego:
- 45 godzin
- 36 godzin (skrócenie z oddaniem najpóźniej w trzecim nastepnym tygopdniu)
Obydwa te odpoczynki w miejscu zamieszkania lub miejscu postoju pojazdu
- 24 godziny (w trasie - wyrównanie jak wyżej)
Dla załogi dwuosobowej doba wynosi 30 godzin a odpoczynek obydwu kierowców jednocześnie conajmniej 8 godzin. |
36 godzin niestety już nie ma a odpoczynek dla podwójnej obsady wynosi 9 godzin.
Chyba te formułki przepisałeś ze starej książeczki. Niepotrzebna robota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MarkoS
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: jestes?
|
Wysłany: Pon 11:21, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ops zle na daty spojrzałem i widocznie nie doczytałem sie dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johnydriver
grupa PT
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań - Leszno
|
Wysłany: Pon 16:05, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
No ale jak już się cos przepisuje to chyba widać że to stare przepisy i można nanieść od razu prawidłową wersję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|