|
|
ciężarówki mobile cbradia tuning dostawcze autobusy Ciężarówki i nie tylko...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trakker2007
Jego wiedza o ciężarówkach jest wielka
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:55, 24 Lip 2007 Temat postu: Mercedes Axor |
|
|
Firma DaimlerChrysler wprowadza na polski rynek nowy typoszereg pojazdów Mercedes-Benz oferowanych wyłącznie jako ciągniki siodłowe. Jest on pomyślany dla klientów, którzy wykonują przewozy towarów w dalekobieżnym transporcie międzynarodowym, na średnich dystansach w transporcie krajowym oraz w ciężkim transporcie dystrybucyjnym.
Axor oferuje klientom: niską masę własną pojazdu, niskie zużycie paliwa, korzystne warunki zakupu pojazdu i wysoką ekonomikę transportu. Typoszereg pojazdów Axor koncentruje się wyłącznie na ciągnikach siodłowych w układzie napędowym 4x2 o dopuszczalnej masie całkowitej 18 t w trzech klasach mocy silników: 260 kW (354 KM), 295 kW (401 KM), 315 kW (428 KM). Model jest produkowany w dwóch rozstawach osi: 3600 i 3900 mm oraz w dwóch wariantach kabin: długą sypialną oraz sypialną długą i wysoką (1 lub 2 leżanki)
[link widoczny dla zalogowanych] ciągnik siodłowy Axor jest wyposażony seryjnie w kabinę sypialną z jedną leżanką do transportu dalekobieżnego. Standardowa kabina ma długość zewnętrzną 2250 mm, a jej wysokość wynosi 1510 mm. Dolna leżanka ma długość 2040 mm i szerokość 650 mm oraz zabezpieczenie przed wypadnięciem. Pod leżanką znajdują się schowki o pojemności ponad 300 l, a na tunelu silnikowym można zamontować wysuwany spod leżanki schowek z zamknięciem. W przypadku zamówienia kabiny z opcjonalnym wysokim dachem klient otrzymuje do dyspozycji pojazd przeznaczony do transportu dalekobieżnego. Standardowa, zewnętrzna osłona przeciwsłoneczna kabiny wysokiej oraz opcjonalna górna leżanka o wymiarach 610 x 1900 mm umożliwiają bezproblemową eksploatację pojazdu w obsadzie 2-osobowej. Do zalet kabiny z wysokim dachem zaliczają się liczne schowki nad przednia szybą i drzwiami bocznymi, elektrycznie sterowany szklany szyberdach z przesłoną słoneczną i przeciw owadom.
Do napędu nowych ciągników siodłowych Axor zastosowane zostały, po raz pierwszy na rynku europejskim, rzędowe silniki sześciocylindrowe: OM 457 LA. Silniki te znalazły wcześniej zastosowanie w innych pojazdach użytkowych Mercedes-Benz i były cenione przez klientów ze względu na niskie zużycie paliwa, wysoką moc i niezawodność. Te 12-litrowe silniki Generacji Euro 3 dostępne są w 3 klasach mocy: 260 kW (354 KM), 295 kW (401 KM) i 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartościach pomiędzy 1850 Nm a 2100 Nm (w zależności od silnika) uzyskiwany jest przy 1100 obrotach/ min. W przypadku silnika o mocy 295 kW dostępny jest na zamówienie wariant wymagający tylko czterech punktów ekologicznych w ruchu tranzytowym przez Austrię.
TYP Pojazdu TYP Silnika Układ cylindrów / poj. Moc (KM)
przy 1900 obr/min Max mom. obr. Nm przy 1100 obr/min
1835 LS OM 457 LA
Euro 3 6-cyl. R / 12 l. 260 / 354 1850
1840 LS OM 457 LA /
Euro 3 6-cyl. R / 12 l. 295 / 401 2000
1843 LS OM 457 LA / Euro 3 6-cyl. R / 12 l. 315 / 428 2100
UKŁAD HAMULCOWY
Axor jest seryjnie wyposażony w 2-obwodowy pneumatyczny układ hamulcowy o podwyższonym ciśnieniu roboczym do 10 bar. Zamontowane na obu osiach wentylowane hamulce tarczowe odznaczają się wysoką skutecznością hamowania, odpornością termiczną, małą masą, dobrym dozowaniem momentu hamowania na kołach, automatyczną korektą luzu klocek-tarcza, łatwą wymianą klocków hamulcowych. Seryjny układ ABS zabezpiecza koła pojazdu przed zablokowaniem w czasie hamowania, co podnosi bezpieczeństwo czynne pojazdu. Seryjny hamulec silnikowy pojazdu wyposażony jest w klapę dławiącą w układzie wydechowym oraz zawór dekompresyjny, uruchamiane 2-stopniową dźwignią umieszczoną przy kolumnie kierownicy.
Jako opcja jest dostępny układ hamulcowy Telligent® sterujący elektronicznie hamulcami pojazdu zawierający układy: ABS i ASR. Skraca on drogę hamowania, co ma szczególne znaczenie przy awaryjnym hamowaniu, dąży on do wymiany klocków obu osi w jednym momencie, uwzględnia moment hamowania hamulców naczepy oraz informuje na bieżąco o stopniu zużycia okładzin hamulcowych. Podczas hamowania dołączany jest zwalniacz silnikowy zabezpieczający okładziny klocków przed uszkodzeniem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
medykament
To juz porządny klubowicz
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 17:19, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Jeździłem Axorkiem 2543 6x2.
Miłe autko.Fajnie się wkręca.Na początku trochę się motałem z przebijaną skrzynią,ale potem już szło.Kabina podwyższana więc dość miejsca,dużo schowków,przeszkadza tylko garb silnika.
Ogólnie w porządku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|