kregu
PostWysłany: Wto 16:02, 06 Mar 2007    Temat postu: Jelcz 316 i Jelcz 317

Model 316
Opracowano także trzyosiową odmianę - Jelcza 316 , gdyż dwuosiowy miał zbyt duży nacisk na tylna oś, przez co nie mógł sie poruszać po niektórych drogach. Pierwsze prace nad tym modelem rozpoczęto w 1967 roku, a do końca 1968 wykonano prototypowy egzemplarz. kabina, silnik, układ kierowniczy oraz napędowy, pochodziły z dwuosiowego modelu 315, w ukłądzie hamulcowym podwyższono ciśnienie. Modernizacji uległa rama i oczywiście tylne zawieszenie. Masa własna modelu 316 wzrosła do 8 ton, a ładowność do ponad 10. Powiększono także skrzynię ładunkową, która była stalowa. O 5 litrów na 100 km zwiększyło sie też zapotrzebowanie samochodu na paliwo.

Silnik: 6-cylindrowy, górnozaworowy, SW680/1
Pojemność skokową: 11100 cm3
Średnica cylindra x Skok tłoka: 127 x 146 mm
Stopień sprężania: 15,8 : 1
Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 2200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 743 Nm przy 1200 obr/min
Masa suchego silnika 970 kg
Instalacja elektryczna: napięcie 12/24 V, dwa akumulatory ołowiowe 12V o pojemności 170Ah
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, biegi 2-5 zsynchronizowane
Zawieszenie przednie: Sztywna oś zawieszona na podłużnych półeliptycznych resorach piórowych
Zawieszenie tylne: Pojedyncze koła zawieszone niezależnie na wzdłużnych wahaczach wleczonych podwieszonych na resorach tylnego mostu, tylny most zawieszony na podłużnych półeliptycznych resorach piórowych oraz dodatkowe resory piórowe
Długość całkowita: 8820 mm
Rozstaw osi: 4115 + 1350 mm
Nacisk zespołu tylnych osi: 13250 kg
Masa własna: 8000 kg
Ładowność: 10250 kg
Prędkość maksymalna: 87 km/h
Zużycie paliwa: ok. 33l/100 km
model 317
W roku 1968 rozpoczęły sie także badania, nad modelem 317 - ciągnikiem siodłowym zbudowanym na bazie modelu 315. Zmniejszeniu uległa długość pojazdu, poprzez skrócenie tylnej części ramy i rozstawu osi, a co za tym idzie także masa własna pojazdu. Jelcz 317 mógł współpracować z naczepami o masie przekraczającej 20 ton, spalając przy tym około 36 litrów paliwa na 100 km. Prototyp posiadał zmieniony układ hamulcowy oraz sprzęgło - dostosowane do zwiększonego obciążenia

Silnik: 6-cylindrowy, górnozaworowy, SW680/1
Pojemność skokową: 11100 cm3
Średnica cylindra x Skok tłoka: 127 x 146 mm
Stopień sprężania: 15,8 : 1
Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 2200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 743 Nm przy 1200 obr/min
Masa suchego silnika 970 kg
Instalacja elektryczna: napięcie 12/24 V, dwa akumulatory ołowiowe 12V o pojemności 170Ah
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, biegi 2-5 zsynchronizowane
Zawieszenie przednie: Sztywna oś zawieszona na podłużnych półeliptycznych resorach piórowych
Zawieszenie tylne: Pojedyncze koła zawieszone niezależnie na wzdłużnych wahaczach wleczonych podwieszonych na resorach tylnego mostu, tylny most zawieszony na podłużnych półeliptycznych resorach piórowych oraz dodatkowe resory piórowe
Długość całkowita: 5980 mm
Rozstaw osi: 3400 mm
Nacisk na siodło: 7250 kg
Masa własna: 5839 kg
Prędkość maksymalna: 87 km/h
Zużycie paliwa: ok. 36l/100 km
Maksymalna masa naczepy: 22 tony
mobilkomania
PostWysłany: Wto 11:21, 06 Mar 2007    Temat postu: Ciężarówki PRLu

czyli tutaj wypowiadamy sie na temat takch ciężarówek jak:
Star
Jelcz
Kamaz
Steyr
Ifa
Robur
Lublin
itp
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
   

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group