kregu
PostWysłany: Pią 13:27, 16 Mar 2007    Temat postu: Z taśmy schodzi ostatni MAN LE2000

Kończy się czternastoletnia historia sukcesu / Od roku 1993 wyprodukowano niemal 200. 000 lekkich i średnich samochodów ciężarowych MAN

Po 14 owocnych latach MAN Nutzfahrzeuge zamyka produkcję i sprzedaż samochodów ciężarowych serii LE2000. Obecnie w zakładach w Steyer (Austria) z taśmy schodzą ostatnie sztuki tego modelu, dzięki któremu MAN po skutecznie zaistniał w segmencie lekkich i średnich samochodów ciężarowych. Od początku produkcji w roku 1993 wyprodukowano łącznie 199. 000 samochodów ciężarowych MAN lekkiego i średniego typoszeregu. Produkcję teych typoszeregów zamknął MAN LE 18. 220, podwozie wywrotki z silnikiem o mocy 220 KM i napędem na wszystkie koła przeznaczonym na eksport do jednego z krajów Afryki. Prawie przez dwa lata austriaccy pracownicy firmy MAN montowali pojazdy o nazwie LE2000 i ME2000, na przemian z ich następcami TGL i TGM do momentu, aż dokonano zmian we wszystkich wariantach.

Niezawodne w pracy od 1993 roku
W roku 1993 spółka MAN Nutzfahrzeuge zaprojektowała lekki szereg konstrukcyjny pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 6 t do 12 t, skutecznie zdobywając w ten sposób silną pozycję w tym segmencie. Przez pierwszych pięć lat produkcji seria L schodziła z taśmy w zakładach MAN w Salzgitter, a następnie w roku 1999 produkcja została przeniesiona do Austrii. Kabina kierowcy pochodziła od austriackiego producenta pojazdów użytkowych ze Steyer w Austrii, który pięć lat wcześniej został przejęty przez koncern MAN’a. Kabina ta była ceniona wśród klientów za nisko usytuowane wejście, doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach i niską masę własną.
Również w średnim typoszeregu do 18 t, a w przypadku trzech osi do 26 t, można było wybierać jedną z liczącej trzy modele rodziny kabin z serii lekkiej: Compact, Mittellang i Doppelkabine [kompaktowa, średnia i podwójna]. Jeżeli komuś zależało na jakości tras dalekobieżnych, mógł zlecić, aby w lekkim typoszeregu zamontowano kabinę pochodzącą z ciężkiej serii FE2000. W zależności od tego, która kabina została zamontowana na podwoziu, pojazd MAN schodził z taśmy z oznaczeniem LE lub ME. Ostatni MAN ME2000 został wyprodukowany latem 2005 roku.

Jedyny facelift lekkiego typoszeregu w roku 2000
Kabina pojazdów LE2000 była tak dalece ponadczasowo dopasowana do krajobrazu pojazdów użytkowych, że jedyny facelift miał miejsce na targach IAA 2000. W dopasowaniu do wzornictwa prezentowanego tam wówczas typoszeregu TGA zrezygnowano ze srebrnego obramowania osłony chłodnicy. Eleganckie zderzaki ze zintegrowanymi kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi były cechami charakterystycznymi pojazdów zwanych L2000Evolution – później LE2000.
Kolejny raz typoszereg ten znalazł się w centrum zainteresowania klientów w połowie bieżącej dekady. Wprowadzenie opłat drogowych na niemieckich autostradach dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t wpłynęło na wzrost zainteresowania ze strony przedsiębiorstw transportowych. MAN LE 2000 zdecydowanie wygrywał przy wyborze pojazdu o masie 11, 99 ton, który bez opłat mógł jeździć w dalekie trasy na terenie Niemiec.

Ulubiona podwójna kabina
Już w listopadzie 2006 ostania z 6. 291 podwójnych kabin miała zakończyć w zakładach Steyera daną serię wyposażenia kabin kierowców. Podwójna kabina, która w firmie MAN powstawała bezpośrednio na taśmie wraz z innymi kabinami, spotkała się z tak pozytywnym przyjęciem zwłaszcza w budownictwie i gospodarce komunalnej, że znalazła się ona ponownie w ofercie MAN-a dla typoszeregów TLG i TGM.

Znane wzornictwo – inne nazwy marek
Swoich klientów znalazły nie tylko lekkie samochody ciężarowe z umieszczonym na przodzie logo Steyra i MAN’a. Od roku 2000 rodzina ta wzbogaciła się o nową twarz. Swoją międzynarodową obecność firma MAN wzmocniła dzięki firmie STAR, polskiemu producentowi pojazdów użytkowych. W miejsce przestarzałych krajowych produktów STAR zaczął oferować lekkie pojazdy MAN pod nazwą S 2000, zmienioną później na SE 2000. Również w Wielkiej Brytanii znalazła się nasza filia: należąca do MAN-a marka ERF sprzedawała LE2000 jako dostawczy pojazd ciężarowy o nazwie ECL.

Koniec produkcji w Steyr – początek produkcji w Indiach: kabina serii LE2000, po lekkich modyfikacjach, ponownie znalazła swoje zastosowanie w nowych pojazdach MAN typoszeregu CLA, które od zeszłego roku produkowane są w Indiach w ramach joint venture z MAN FORCE TRUCKS PVT. Ltd.

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
   

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group